Dikkat! Bu sayfadaki tüm girdiler turkcell ve isbankası aracılığı ile şahsıma sağlanmış e-imza ile korunmaktadır.

Beni koruyun!

Beni Koruyun

9 Mart 2011 Çarşamba

AMAN DOKTOR...


Efendim bugünde diğer günler gibi sıradan başladı. Üstelik bir de okul vardı. Dışarda kar, ayağımda delik ayakkabılar, cakır cukur sesleriyle tuttum okulun yolunu. Bizim bir hoca var, birkaç tahtası eksik, derste soktu lafı yine ''ben seni iyi tanıyorum bu sene de kalırsın bak'' diye, şimdi kalda ders işle(malzemeler de yoktu zaten). Çıktım okuldan bıraktım kendimi karın kucağına, biraz çarşı, sonra doğru eve. Yine başladı benim tipik melankoli nöbetleri. Psikolog doktorum sevgili kumral sağolsun, git çay iç kendine gel telkinleriyle beni epeyce rahatlattı. (hırrr...) İtiraf ediyorum ayakkabın delikse poşet giy ayağına, taktiği iyiydi. Her neyse yine şu face'de okey falan takılırken, masadaki kızlara ''seni seviyommmm benimle çıkkk'' diye balıklama atlayan apaçilerle orti elin nasıl muhabbeti yaparken, arkadaşların iletilerinin altına bayat espiriler yaparken, bir şekilde vakit geçti. Bizim öğrenci evinin diğer sakinleri teşrif etti bir müddet sonra. Her şey yolundaydı. Her zamanki gibi hava karardıktan sonra yer sofrasına oturup makarna çorba takılacak, yemekten sonra da "sigaran var mı laynnn, bi paket ne ara bitti aq, çay koy alooo" diyalogları eşliğinde güne devam edecektik. Pencereden baktığımda kar iyice hızlanmıştı. Evet diyalog karmaşasına geçicem şimdi...

Bizim yeni ev sakini Erzurumlunun mutfaktan acı sesini duydum.

__Ulan başım dönüyo yetişin lannn!, hangi mına koduum kırdı bu bardağı burda, bileğimi ikiye ayırdı bu ne lan diye...

Efendim toplandık çocuğun başına baktık ki durum vahim. Herifin yara dipsiz kuyu gibi. Bunun bir de memleketten arkadaşı var Dayı deriz, hafif terelelli. Söylediği sözlerle çocuğu iyice panikletti. Dayı,

__Şiii bana bak senin rengin iyice sarardı ha, lan olum ölüp gidecen lan, yok mu burda poliklinik...

Bir de bizim ilk yardım faciamız var ki sormayın. Dayı'nın kan kaybına tedavi önerisi şerbet yapıyım içersin oldu. Yaptı da...

Şerbet (Şekerli su) Şerbeti sunuşta şöyleee... Dayı,

__Al iç bunu iyi gelir(Ulan bardağın kenarında siyah çay kalıntıları var)

Erzurumlu,

__Dayı şimdi sitecem belanı ha ne lan bu, git adam gibi bi şey getir, (Yaraya bakıp) ya bu nedir ya bu yarrr... gibi açılmış, ne ya bu...

Ortak arkadaşımız evin devamlı misafiri Ordulu, Ben ,Erzurumlu koyuverdik kendimizi karlı yollara doğru hastaneye...
Her neyse donma tanısıyla acile başvurmadığımız için şanslıyız heralde. O ne soğuktu...
Girdik acilin kapısından içeri. Bizim Erzurumluyu aldılar içeri. Hasta kaydını yaptırsın dediler birisi. Bizim Ordu üslendi görevi, (ulan sen kendi kimliğini ne veriyosun, seni kaydettiler hasta diye) ve kaydı yaptırdı da....
Her neyse 15 Tl para istediler iyi,h oş çıkardık verdik. Hasta odasında doktor yarayı görünce müdahele de bulunmak için uzmanı çağırır... Uzman Doktor,
__Ulan nimetin en güzel yerinde adam mı çağırılır be hayırdır (Ne yiyosa bu öküz artık, İmrenden dana butu mu sölemişti ney)
Yarayı görür,
Erzurumlu,
__Yaranın da en güzel yerinde geldiniz olsun o kadar, (kapak) Uzman,
__Bir dikiş yeter ortadan,iz kalır ya olsun o kadar da... Erzurumlu,
__Kalsın biz çırağız ya... Uzman,
__Yok ondan değil damarlar falan var falan falann...
Neyse bizim Erzurumluyu dikip paket ederler şunu yap bunu yapma felan filan çıkar bu odadan, Erzurumlu,
__Borcumuz nedir? tabi biz de atlatarak
__Biz ödedik tamam (B.k ödedik) Masadaki hatun,
__Kapıdaki yere ödüyosunuz o aldığımız giriş parasıydı...
Ulan dedik yuhh giriş buysa çıkış ne kadar Allah bilir.
KARAR ANIIII
Görevli bilgisayarı açtı ve bize ücreti söyledi. Mal mal birbirimizin yüzüne (hangi mına kodum dedi hastaneye gidelim diye edasıyla) uzun uzun baktık yutkunamadık... Görevli,
__Evet yanlış duymadınız 65,50 Tl
Ben arkadaşın kulağına eğilip
__Ulan alt tarafı bir dikiş attılar, nevresim takımı mı diktiniz aq
Eleman çizelge gösteriyo bir de, ulan kafe de çay içsek hesabını dökeriz de, bilmem kesik silpilasyonu 50, iğne bilmem kaç falan filan ne anlarız biz,
__Dayı bizim hiçbirimizin üstünde o kadar para yok napcaz
Kıl uzman doktor gelir,
__Bir şey olmaz senet yaparız olur biter, Muhalif Erzurumlu atlar
__Yav ne seneti tefeci misiniz doktor mu aq!
Çeşitli fikirler ortaya atılırken Uzman doktordan yeni bir kıllık,
__Öğrenciyseniz şunu yapcaksınız,sonra gidip şöle şöle yapcaksınız(yüzümüzde hafiften umutlanan bakışlar) şura gideceniz karneydi falan filan, en sonun da demesin mi ama bu hesap değişmez yine bu parayı ödeyeceksiniz kurtuş yok diye, ulan hırt ne kesiyon yarım saattir umutlandırıyor bizi, ne yapsak ne yapsak...
Erzurumlu başı eğik ve tam vaktinde memleket hikayesini patlatınca hedefi onikiden vurdu
EVET!!! veznedar da Erzurumlu çıktı...
Biraz hemşehri muhabbeti yapıldı, kaynaşıldı tabi ben o arada. Orduluya kaş göz yapıp
__Sil ulan şunlar konuşurken bilgisayardan borcu, sıfırla ulan diye taktikler verdim uzun uzun
Her neyse muhabbet kapanırken veznedar ayın 25 ine kadar müsade etti, ve bizim Erzurumluya bilgisayarda okuduğu isimle seslendi. Erzurumlu,
__Abi o diğer arkadaşın ismi,
__Nasıl olur, hasta kaydında bu yazıyor. Ordulu da mahçup bir tavırla,
__Ne bileyim biri kayıt yaptırsın deyince ben de sandım ki....
Görevli,
__Oldu mu şimdi ama, kimse duymasın bunu suç sayılır valla 20 si son tarih tamam mı
Erzurumlu,
__Abi hani 25 dedin demin,
Görevli,
__O sanaydı oğlum burda senin adın yazmıyo artık, nıhahaha...
Geldi çattı veda vakti, el sıkışma felan derken koyulduk karlı yolumuza,
Giren kazığın da etkisiyle soğuğa aldırmadan güle güle evin yoluna koyulduk, ayağımda cakır cukur su sesi(poşet giymeye vaktim yoktu), kara aldırmadan havaya saçtığımız espiri buketleri... Hastaneden çıkıp eve giderken yaptığım bir espiriyle yazımı sonlandırıyorum. (Abi para nasıl bi şeydir ya diye söylenen iç sesimle karışık)
__Ulan tabelaya iyi bakın devlet hastanesine gelmişiz, doğru değil mi ....

2 yorum:

  1. Ölsek, ölsün kodumun çocuğu diyecekler. Kıyamam ben size çocuklarım :(

    YanıtlaSil
  2. adamın ölüsünü siter bu devlet,lidyalılara saygılar,sevgiler...

    YanıtlaSil