Dikkat! Bu sayfadaki tüm girdiler turkcell ve isbankası aracılığı ile şahsıma sağlanmış e-imza ile korunmaktadır.

Beni koruyun!

Beni Koruyun

11 Şubat 2009 Çarşamba

Roma imparatoru sapıkmıydı? (Sevgililer günü özel)


Sap takılan arkadaşlarıma ithafen...

"Sayın sap arkadaşlarım... Beni dövmek istediğinizi biliyorum."
İyi arkadaşım olan 3 erkek kişisine söz vermiştim. Biriyle sabah 10dan 13e kadar, biriyle 13ten 16ya kadar, biriyle 16dan 19a kadar takılacak, sap kalıp, sevgilileri gördüklerinde boyunlarını bükmeyecektim. Böyle anlaşmıştık.
Anlaşma bozuldu. Sevgilim ayın 13ü sabahı trakya istikametinden otobüs taşıtına binecek, o akşam ise burada olacak. Şimdi benim burada ne gibi bir düzmecem olabilirki? İsteyen gelsin görsün şehrin göbeğinde.
Yazıklar olsun diye telefonu suratıma çemkire çemkire kapatan arkadaşım sana çok kırıldım. Söz verdiğimin farkındayım tamamda, sevgilim insanını temmuz ayından beri görmemişim. Kendini benim yerime koysana bi. Valla kusura bakma. Kendimi size paylaştıramam, sevgilim insanını seçiyorum.
Ben o gün sizi seçseydim bile rezilliğin daniskası olurdu. Cinayet çıkardı, hayır ben ne güzel uslu uslu bloglar yazıyorum, gazeteler okuyorum, insanlığa bir faidem olsun diye buralarda vakit geçiriyorum. Ne gerenk var şimdi atraksiyona, adrenaline.

***

Bu çılgınlığı hala çözemedim. Herkes bir sevgililer günü tutturmuş gidiyor. Neden sevgililer günü icad edilmiş merak ettim kendim kendime. Biraz araştırdım ve elime çok elim bilgiler geçti.
Elin romalı imparatoru (akli dengesinde şüphe duydum), 14 şubat günü halkındaki bütün hatunların isimlerini bir torbaya doldurtup, erkeklere seç- beğen- al hesabı, kuraynan hatun seçtiren bir zihniyetin günü imiş. Yani bu günü salak salak kutluyoruz işte. Şahsen ben bu güne kadar bu tarz bir geçmişi olduğunu bilmiyordum. (asıl kaynak) Düşünsenize bizim memlekette böyle birşey olduğunu. Bütün erkekler galyana geçip 14 şubatın gelmesi için tüm yıl tam gün çalışmayı kabul edebilirlerdi. Hatta hepsi hamallık bile yapardı. Bütün üniversite mezunları tüm gün kamyon yüklemeye razı bile olabilirdi. Yeterki o gün gelsin.
Bunun içindir ki mümkünse o adet o yıllarda kalsın.
Bizimkilere hatun olsunda ne olursa olsun.

Sizce roma imparatoru sapıkmıydı?
Hayır neden böyle bir rezilliğe aracı olmuş onu anlamadım. Neden yılda bir gün?
Aklıma kötü şeyler gelmedi değil, acaba diğer günlerde hatunları kendimi götürüyordu?
Erkek kısmısına tanımadığı bir hatunu neden versin? Belki hatunun gönlü başkasında...
O gün herşey serbest, yiyin, için, zıçın, sevişin...Ne halt isterseniz onu yapın! Bu nasıl midedir çözemedim.

***

Kimse sap olduğu için üzülmesin bence. Benim bahçe kapısı kılıklı bir sevgilim var. Nezaket kelimesi ile uzaktan yakından alakası yok. Geçen yıl vatani görevini yaptığından görüşememiştik örneğin. İnanının hiç yadırgamadım. Ha olsaydı ne olurdu? O gün buluşurduk, parkta otururduk, kola mola içerdik, gene kalp şeklini almış bir hediyeyle karşıma çıkardı, bende memnun olmuş gibi yapardım. İçinden gelmesi yeterli değilmi demeyin. Bu adam beni kaç yıldır tanıyor. Neyi sevip, neyi sevmediğimi hala öğrenememişmi?
Hatta geçirdiğim en rahatlatıcı sevgililer günüydü. Özgürdüm, aşk filmine gidip ağladım, şehir meydanında gerine gerine sigara içtim, yıllardır görmediğim dostlarımla buluşup kol kola gezdim. Çok özgürdüm, süperdim, 3 yıllık hürriyet egoma yetecek kadar depolandım, şarj oldum.
Bu sene gribim, müthiş sevgilim 3 gün içinde iyileştin iyileştin, iyileşmezsen unut beni dedi. Çok mes'ud oldum inan!
Benim bildiğim başka sevgililer o gün hasta olan kız arkadaşına elleriyle limonlu ıhlamur içirir, koynunda falan uyutur, şefkat falan aşılar. Ayıp ayıp, böyle sevgilileri kınıyorum, böyle sevgililere çemkirmeyenleride kınıyorum! Ben çemkirdim mutluyum!

***

İşin özü bu anlamlı veya anlamsız gün, romalılara dayanan bir hikayedir. Bu yıllara ulaşmasındaki amaç, kadınlara hediye alınması, bankaları ve ticarethaneleri zengin etmek içindir. Asıl sevgililere hergün bayramdır, hediye almak için o günü beklemenize gerek yoktur. Boşverin, sallayın. Sapsanız size hava atanları unutun. Partneriniz varsa ticarethanelerden uzak başbaşa geçireceğiniz bir izin günü verin kendinize.
Sevgililer günüde neymiş ayol!

3 yorum:

  1. Bahçe kapısı kılıklı ve nezaketsiz he.:)
    Ama olsun seviyorsun ya.dimi.:)

    YanıtlaSil
  2. Evet aynen öyle, çok seviyorum onu çooook :)

    YanıtlaSil