Dikkat! Bu sayfadaki tüm girdiler turkcell ve isbankası aracılığı ile şahsıma sağlanmış e-imza ile korunmaktadır.

Beni koruyun!

Beni Koruyun

13 Nisan 2011 Çarşamba

''SİNEMA FİLMLERİNE DAİR''


Küçükken sokaklarda sürtmeyi pek sevmezdim.Ev kuşuydum diyebiliriz.Onun için 37 ekran bir televizyon karşısında büyüdüm.Yani bir bakıma beni Yeşilçam büyüttü.İtiraf etmeliyim ki bizim millet film yapınca ya çok iyi yapıyor ya da çok kötü,anlıyacağınız ortası yok.Küçükken bayıla bayıla izlediğim filmler denk geliyo bazen.Yer yer saçmalıklar olsa da ne biliyim o filmler ayrı bir sıcak.O filmlerde çocukluğumu buluyorum belki ondandır.
Bazen bilmem kaç tane oscar almış film diye izlemeye başlıyorum bir filmi.Yorumlarına bakıyorum herkes süper süper diye yırtmış kendini.Ulan film bitiyo, ne oldu şimdi burda diyorum.Başroldeki herif bir söz söylüyor,bir hareket yapıyo,yorumlara bakıyorum adamlar ne ince mesajlar almış o hareketlerden be.Filmin ilk on dakikasında filmi çözdüm diyenler bile var.
Ya arkadaş tamam Hollywood'da bu sinema filmi işini büyük bütçelerle yapıyolar anladık.Bizimkilerin yaptığı yüz film parasıyla onlar bir tane film yapıyo onu da anladık.Oscar ödülleri Dünyanın en prestijli ödülleri onu da anladık.Ya bazen saçma sapan filmlere bilmem kaç tane Oscar veriyolar,ince mesajlar var bu filmde diyolar ya ona deliriyorum.Ulan iki saat boyunca ne anlattınız burda siz diyorum bazen.Ve bu kadar Oscarı bu filmin neyine verdiniz.Bence o Oscar ödülleri filmi izlerken uyuyakalmayan izleyicilere en dayanıklı sinema izleyicisi Oscarı olarak verilmeli.
Oscar almış bir Türk filmi yok.Alması da zor gözüküyo zaten.Orhan Pamuk'da Nobel Edebiyat Ödülünü nasıl aldı malum.Amerika'ya yalakalık yapan bir film çekersek belki aday oluruz.Siz o Oscarı alın da neyse sizde kalsın.Sırf Amerika askerinin propogandasını yapıyo diye The Hurt Locker diye bir filme 6 tane Oscar veren bir ülkeden bahsediyoruz.Filmde Amerikan askeri birini vuruyo arkasından ağlıyo vurduğu adamın.Ulan bi terslik olmasın bu işte.Adam ağlıyacak siz vuracaksınız.Aslı böyle değil mi bu işin?
Bu ülkede de onların oscar alan filmlerinden kat kat güzel filmler çekildi.Mesela Şener Şen'in başrolünü oynadığı Eşkiya filmi.Aday bile gösterilmedi.Ben Eşkiya filmini onların bilmem kaç tane Oscar almış bilmem kaç tane filmine değişmem.
Ünlü yönetmen Nuri Bilge Ceylan, Cannes Film Festivalinde en iyi yönetmen ödülünü alırken çok güzel konuştu ama.Anlayan anladı ne demek istediğini. ''Bu ödülü birisine adamak istiyorum:Tutkuyla sevdiğim,yalnız ve güzel ülkeme...
Yerli filmler benim halen ilk tercihim.Ayrı bir sıcak bizim filmlerimiz.Amerikalıların yaptığı filmleri de izliyor muyuz evet izliyoruz.İyi filmlere ülke felan ayırt etmeden iyi deriz.Kötü filmlere ülke felan ayırt etmeden kötü deriz.
Onlar da umarım birgün ülke ayırt etmeden değerlendiriler iyi filmleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder