Dikkat! Bu sayfadaki tüm girdiler turkcell ve isbankası aracılığı ile şahsıma sağlanmış e-imza ile korunmaktadır.

Beni koruyun!

Beni Koruyun

7 Nisan 2011 Perşembe

Justin Bieber memleket meselesi oldu!


Bildiğiniz gibi son 2 senedir Türkiye'de aşırı derecede bir ergen ayaklanması yaşıyoruz. Hatta artık o kadar azgın bir ergen kitlesine sahibiz ki, kendilerini kendilerini 3e katlayacak kadar yaşamış insanlara bu kadar arabeskçe, aptalca ve tabiri caizse, kendilerini bir halt zannederek yaklaşmaları beni üzmeye başladı. Klişe lafları etmeyeceğim. Gençlik bir yere gitmiyor. Anneler bir dönem çocuklarını o kadar az emzirdiki, çocuklar aptal oldular.
Konu Justin Bieber. Kendisi 94 doğumlu bir veled. Yani 17 yaşında. Adam internete attığı videolarla meşhur olmuş ve şimdi resmen ergenlerimizin vücudunda dolaşıp, çoluk çocuğun üstünde deli gibi bir büyü yaratmış durumda.
Önce 2 nisanda okanın programında yayınlanan şu videoyu yorumlamakla başlayacağım. Lütfen videoyu izleyin.


"Çocuğun sadece facebook sayfasında 25 milyon hayran var. Gerçekten böyle dalga geçilecek düzeyde biri olsaydı, bu kadar insan hayran olmazdı. Bizim ülkede ünlüyüm diye piyasada geçinenler, videodaki şahıs gibi (okandan bahsediyormuş) anca böyle şeylerle uğraşırlar zaten. Adamlar orda dünyayı sallasınlar bu yaşta, bizimkilerde böyle kendi çaplarında laf sokmaya çalışsınlar ülkemizdeki 13 yaş altı kızlara. Şöyle bir söz var, kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş. İnsanlardak büyüklük kibirini anlayamıyorum. Kendilerinden bu kadar küçük birinin sevilmesini kaldıramıyorlar ve bunu da kabullenemiyorlar. Sonra sözde özür dilemek için bir video yapıyorlar ama özürleri kabahatlerinden büyük. Justin fanlarını küçük görüyorlar, sadece yaş bakımından değil her açıdan. Şunuda belirtmeliyimki diğer ülkelerdeki kadar olmasada bizim ülkemizdede 18 yaş üstü Justin fanları var. Justin fanları 13 yaş altı ile sınırlandırılmamalı..." diye devam ediyor. Aslında bu yazıyı okanında söylediği gibi bekleyip bu hafta mektubun tamamını dinleyince yazacaktım ama sabredemedim.
Şimdi...
Yahu benim akılsız kızım. Justin sana para mı veriyor? Şöyle bir facebook fan sayfalarına göz gezdirdim. Okul çağındaki çocuk, resmen o küçücük adamın aşk hayatından tut, giydiği dona kadar resmen pür dikkat ve deli gibi takip ediyor.
Size ekmeğinizi o küçük adam mı veriyor?
Bizde genç olduk arkadaş. Bizde çocuk olduk, bizde ergen olduk. Biz anamızın karnından +18 çıkmadık ki... Bu ne saçmalıktır?Çocuğun 25 milyon hayranı varmış. Bu çok kaliteli biri olduğunu mu gösteriyor? Adam o yaşta karıları ayaküstü götürüyor sizede magazin servisliği yapmak düşüyor. Adamın 25 milyon hayranı var diye dalga geçilmemesi, eleştirilmemesi gibi bir yasak falan mı söz konusu?
Bizim ülkemizde bir Zülfü Livaneli, bir Yavuz Bingöl, bir Sezen aksu, bir Candan Erteçin var... Sen gidip demet akalını izliyorsan bizim kitlemizin ne suçu var? Bu protesto yazısını yazan ergen kimse onunla oturup bu konuyu yüz yüze konuşmak isterdim. Gerçekten titremeye ve kendine gelmeye ihtiyacı var. Kaliteli iş sahneye çıkıp iki kıvırmakla, iki seksli düzmeli sevişmeli şarkı söylemekle olmaz sayın ergenler. Muhattap aldıkları şahsın Ağır Roman filmini yapan, ben daha onlar kadarken sabahlara kadar programını izlettirebilen, fikirleri önünde saygıyla duracağımız bir adam. Bu adam pazartesi geceleri insanlara bir faydası olsun diye ülkeye müthiş bilgi kaynağı bir program yapıyor. Kimse aslında Justin'i yadırgamazdı bu küçümenler kavga küfür adamı savunmasalardı. Sen 13-17 yaşında insansın, otur bi dünya klasiği oku, bi belgesel izle, bi film izle... Senin ne haddine 45 yaşında adama küfür etmek? Belki Okan bunlara tek tek dava açsa hepsini tazminatlarla kazanır, oda işte bunlar küçük, akılları başlarına gelir diye yapmıyor. Bu ne asalaklıktır arkadaş böyle? Adam bunları şikayet etse ana babalarından meydan dayağı yerler... Hiçte korkmuyorlar yahu.
Anlayamıyorum, biz böyle değildik. Tabi aslında burada ailenin suçu büyük. Çocuk okumayı söktüğü gibi eline cep telefonu verirsen böyle olur. Sen çocuğun yanında hüngür şakır dizi izlersen böyle olur. Sen çocukla karşılıklı kitap okumazsan, bi belgesel, bi film izlemezsen geleceğimizi temsil edecek 17 yaşında ablak suratlı herifin birine hayran olurlar. Bu adamlar ileride okuyacak, kültürlü olacaklar, ülkeyi yönetecekler. Allahtan arzum şudur ki, bu bebelerin bizi yönettiği günleri görmeyeyim. Ciddiyim.
Bilmiyorum. Ben 17 yaşındayken Yavuz Bingöl'e aşıktım. Gece gündüz Kardeş Türküler, Ezginin Günlüğü dinlerdim. 13 yaşındaydım Deniz Seki'yle ağlar, Sean Paul'la coşardım.
Ağır Roman'da aşkı buldum, 72. koğuşun son versiyonunda ağlama komasına girdim, az daha hastanelik oluyordum. Buket Uzuner okudum. Nazım Hikmet'te kendimi buldum, Mevlana'dan feyz aldım. 40-50 yaşında değil, 21 yaşındayım. Biz hayranlıklarımızdada, aşklarımızda da düzeyli ve gururlu davrandık. Kimseyle tartışırken küfretmedik, yaşımızı, konumumuzu bildik.
Şimdi bir iddia. En fazla 5 yıl veriyorum. Çocuk yaşta ünlü olmanın cezası, iğrenç uçta barlarda, kadehlerde ve keyif verici maddelerde son bulacak. Hep böyle oldu. Para insana herşeyi yaptırır.

Yazının b.ku çıksın mı?
Sizden tek bir ricam var küçük kardeşlerim. Yaşınız geçtikçe siz bunları zaten anlayacaksınız ama küçük bir hatırlatma... Bir sabah uyanacaksınız. Vücudunuz tutmuyor, nefes alamıyor olacaksınız. Perdeler sımsıkı kapanmış olacak. Bir sevgiliyi, bir sevdiğinizi (herhangi birini) sonsuza değin kaybetmiş olacaksınız. O an değil Justin Bieber, ailenizin bir ferdi bile aklınıza gelmeyecek. Mideniz bulanacak, karnınız ağrıyacak. Bu duyguyu mutlaka tadacaksınız.
Ya da, ayrılıklar, deli aşklar yaşanacak, bitecek... Saatlerce bir şehri boş boş tavaf edeceksiniz. O an yine bu herifi hatırlamayacaksınız acınızdan.
Ya da babanız iflas edecek, dolabınız boşalacak... Aç, susuz... Yine olmayacak.
Kültürünü yıprattığınız ülkede savaş çıkacak ve siz evinizin dibine düşen bombaları duyacak, korkacak, ağlayacaksınız. Gözününüzün önünde birilerinin kanları fışkıracak ve Justin bieber en korunaklı mekanda buzlu badem keyfinde olacak.
Bazı şeyler geçici olur. Bu adamda onlardan biri. Kimsenin aklı ister beş yaşında olsun ister 65, herşeyi algılayabilir. Allah sağlık versin, Allah insana ölüm ayrılığı vermesin. Kimse yaşı için, hayranlığı için küçümsenmez, küçümsenemez. Ama sen hayranlığı 24 saatine entegre eder, kendinden kat kat büyük insanlara komiklik olsun amacıyla eleştiri yapmış diye küfredemezdin. Adam bu, insan aklı, dengesi... Bir gün küfrettiğin adam sinirlenir, kızar, delirir sana ve ailene bir dava açar, ne ailen kalır ne sen. Küfür etmek suçtur. Sen padişahın kızı/oğlu değilsin. Kimseyi küçümseyemezsin, istediğin gibi ahkam kesemezsin. Ayağını kaydırırlar adamın. Kendine saygın madem yok, bari ailene, çevrene olsun.
Saygı-Sevgilerimle...

2 yorum:

  1. Kumral bir sinir yapmissin yahu :)))
    Ne su Justin denen tipi ne de Okan'i pek hazetmem, lakin su ufacik bebelerin eline telefonu tutturan, internete baglayan ana babalari bir temiz dovmek lazim ben iste bu konuya takigim!!

    YanıtlaSil
  2. Acayip bir sinir yaptım anlatamam :) Haklısın, suç anne babalarda. Kıyamadıkları için çocukları abuk sabuk adamlarla uğraşıyor. Çok büyümüşler gibi...

    YanıtlaSil