Dikkat! Bu sayfadaki tüm girdiler turkcell ve isbankası aracılığı ile şahsıma sağlanmış e-imza ile korunmaktadır.

Beni koruyun!

Beni Koruyun

10 Nisan 2011 Pazar

''PLASEBO ETKİSİ''

Plasebo farmokoloji dilinde etkisiz demekmiş.Örneğin; ya hastalık hastası olan insanlara ya da ölümcül hastalara boş kapsüller yutturulur,bu ilaç sana iyi gelecek denirmiş.Bu insanlar kafalarında kurduğu için ilacın iyi geleceğini belirli bir iyileşme gözlemlerlenirmiş bu hastalarda.Bu hiçbir iyileştirme özelliği bulunmayan kapsüller hastanın kendi kendini telkin etmesi sayesinde işe yaradığı için bu etkiye de plasebo etkisi denmiş.

Hayat da aynen böyle değil mi zaten? Hayatın dar sokaklarında her çıkmaza girdiğimizde bizde placebo etkisi yaratacak boş kapsuller hayallerimiz değil mi sanki?

Bazen hayaller gerçek olur tabii.Ama çoğu zaman boş çıkar.Bilemeyiz ki hangi kapsül dolu hangisi boş...

Ben de çoğu zaman hayaller kurarım tabii.Sırf tam emin olamadığım için kapsüllerimin boşluğundan hafiften bir plasebo etkisi canlandırır beni,hayatı biraz daha çekilir kılar bu etki,ite kalka devam ederim yoluma...

Evet avuç avuç boş kapsuller tüketiyoruz yaşamak için.Avuç avuç hayaller tüketiyoruz.Bilmediğimiz için sırf bilmediğimiz için bu kapsullerin hangisinin boş olduğunu,kendi ruhumuzu kendimiz iyleştirip devam ediyoruz...

Bazı zamanlar anlarız en güvendiğimiz kapsülün başından beri boş olduğunu.Ama durmayız,onun yerine yeni renkli bir kapsul daha ,olmazsa bir daha bir daha...

Benim küçük,renkli,boş kapsüllerim bağımlınızım...


2 yorum:

  1. Boş kapsül diye bir şey yoktur. Kapsülde ya zehir vardır, ya ilaç. Ya da bir yaraya ilaç iken başka yere zehir vardır.
    Bir ihtimal de kapsülde sadece umut vardır, umut varsa hayat vardır. Belki umut bitince kapsül boş sayılır dersiniz ama onda da hayatı bitiren zehir vardır.
    Boş, boşluk diye bir şey yoktur, yok diye bir şey de yoktur. Eğer yok varsa bana gösterin, yoku gösterenin alnını karışlarım.

    YanıtlaSil
  2. yok diye bir şey var,yoku vareden biziz zaten,hayal gücümüz,benim kafamda kurguladığım ütopya yok mesela evrende bir yerde,kanıtla var olduğunu söz uçak paran benden gidicez ora...

    YanıtlaSil