Dikkat! Bu sayfadaki tüm girdiler turkcell ve isbankası aracılığı ile şahsıma sağlanmış e-imza ile korunmaktadır.

Beni koruyun!

Beni Koruyun

23 Mart 2009 Pazartesi

Rahat uyuyamıyor


Hep hayatımızı mı yazacağız arkadaşım? Birazda siyaset yazalım, güncel yazalım değilmi ama?

"Bir film izlemiştim, 15-16 yaşlarında falandım yanlış hatırlamıyorsam... Film de anlayamadığım çok şey vardı. Bize okulda düşüncelerimizi çekinmeden söylememiz gerektiğini, ülkemizde düşünce özgürlüğü olduğunu, kimseyi düşünceleri için yargılamamamızı anlatıyorlardı. Bunu öğrenmiştik.
Ama filmde ters giden çok şey vardı. İnsanları düşündükleri, düşündüklerini ifade ettikleri için yargılıyorlardı. Hatta öldürüyorlardı. Mantık bulamamıştım ve ilk defa düşünmekten ve kendimi ifade etmekten bu kadar çok korktuğumu hatırlıyorum."
Büyüdükçe çok şey değişti. Araştırmayı öğrendim, sessiz kalmanın insanı ne hallere düşürdüğünü, demokratik haklarımı kullanmazsam hep ezilen olacağımı...
Kasımpaşalının biri çıkmış, bugün aynı şeyi bütün gençlere tekrar yapmaya çalışıyor. Ben şuan bu yazıyı yazmaktan acayip tırsıyorum mesela. Çünkü bu yazım başıma olmadık bir ton iş açabilir. Hakaret etmiyorum, saygısızlık etmiyorum, düşüncelerimi düzgün bir üslupla ifade etmeye çalışıyorum ama korkuyorum. Bu, düşüncelerimin kısıtlanması anlamına gelmiyormu peki?
Hayır kendimi bir kesimin tabirine göre komünist gavurlar gibi hissetmiyorum. Düşüncelerim sol taraftan yol alıyor, türbana karşıyım, okuyan, çalışan, azmeden, sürekli yükselen ve eğitimli bir ülke istediğim için hiçte huzursuz değilim. Peki neden bana o tabiri yakıştırıyorlar?
Kimin ne taraftan olduğu umurumda bile değil. Benim tek isteğim bu ülkenin bağımsız, baskı ve sömürge altında kalmadan, ipliğine kadar kendi üretebilen, kendi kendini çevirebilen, insanı eğitimli, bilgili olan bir ülke olabilmemiz.
Aksi kanıya nasıl vardığımı, milliyet gazetesinin şu yazısından öğrenebilirsiniz. İktidar partisine oy verenlerin üslubunu görebilirsiniz. Eğitim düzeylerinin ne derece olduğunu, sadece kulaktan dolma fikirlerle nasıl hareket ettiklerini...
Lütfen cahil olmayalım. Şu videoda laiklik hakkında söyledikleri yüzünden çıldıracak gibi oldum. Hadi diyorsanız ki laikliğe takmış bunlar, laiklik olmasa sokaklarda özgürce nasıl gezecek bu kadınlar? Kolu görünse kolu kesilecek, kadına her türlü eziyet caiz olacak. Kadını geçtim erkek içinde çok masum değil. Hiç bir hakkımız korunamayacak. Yargısız infazlar olacak. Gerçekten bunları yaşamayı istiyormuyuz? Laiklik nedir biliyor muyuz da istemiyoruz? Anlayamıyorum... (Bakınız: Başbakanın fikirlerini yansıtan video)
Şimdi herkese masum geliyor, şimdi herkes bir çuval kömür uğruna başımıza ediyor ama ileride kimse böğrünü açıp gezemeyecek merak buyurmayın. Bu ülke giderek bir cumhuriyetçi kıyımına uğruyor. Beyinler yıkanıyor, fakire 3 kuruş verilip oyu satın alınıyor, nasıl olsa insanlar cahil, her türlü şekil veriliyor. Bu ülkenin hala aydın bir kesimi var. Bu ülkede hala sesini yükseltmeyi, korkusuzca yükseltmeyi becerebilen insanlar var. Merak buyurmayınız...
Bir gün nasıl olsa anlaşılacaktır. Umarım çok geç olmaz...

2 yorum:

  1. Çokta az değiliz kutup zencisi. Sadece korkuluyor. Korkulmasa bunlara maruz kalmayacağız aslında...

    YanıtlaSil